Machov
Městys Machov
rozšířené vyhledávání

Upozorňujeme občany, že od pátku 18. listopadu do 16. 12. 2022 budou kontejnery na bioodpad sloužit pouze pro sběr dřevitého odpadu. V uvedeném období tedy není možno do kontejnerů odkládat trávu, listí a pod.

Problémy s přejezdem polských kamionů přes hraniční přechod ve Lhotě

Polský kamion se dřevem ve Lhotě

Z webu www.nasebroumovsko.cz jsme převzali článek Michaely Plchové, který se týká problematiky přejezdu polských kamionů přes turistický hraniční přechod Machovská Lhota - Ostra Góra.

Machov čeká na technické řešení, které by zamezilo průjezdům polských kamionů se dřevem přes hraniční přechod v Machovské Lhotě.

Jak Naše Broumovsko informovalo v červenci, Machov trápí nelegální průjezdy polských kamionů plně naložených vytěženým dřevem přes hraniční přechod v Machovské Lhotě do Polska. Tento stav nadále trvá. Podle starosty Machova Jiřího Krtičky se oproti létu situace trochu zklidnila, kamiony tam však stále projíždějí. „V tomto období nejezdí kamiony denně, spíš nepravidelně – někdy tři, nebo čtyři, někdy žádný. Zřejmě záleží na tom, kdy mají nakoupené dřevo,“ říká starosta a dodává: „Dokonce jsme dohledali člověka, který dopravu do Polska organizuje. Prosili jsme ho, aby nejezdily na Karlów, ale jezdily normálně přes hraniční přechod v Náchodě, snad to maličko zabralo.“ Starostu přitom nejvíce trápí poškozování nového povrchu krajské silnice a omezování průjezdu skrze úzkou silnici v Machovské Lhotě. Klade si také otázku, proč kamiony jezdí právě přes Machov: „Dřevo se těží někde v Jívce, v Radvanicích a kamiony jezdí přes Stárkov do Machova a na Karlów. Buď se chtějí vyhnout vážení na hraničním přechodu, nebo se jim to prostě vyplatí. Nevidím do toho. My řešíme jenom to, že nechceme, aby kamiony rozlámaly krajskou cestu, která je nová a aby nejezdily úzkou cestou přes Machovskou Lhotu,“ dodává.

Vzhledem k tomu, že se jedná o krajskou silnici, může starosta městyse podávat pouze návrhy a upozornění a nalezení pomoci nebylo úplně snadné. Starosta Machova Jiří Krtička hledal zastání u Ministerstva vnitra ČR, Krajského ředitelství Policie ČR v HK, Dopravního inspektorátu Policie ČR v Náchodě, obvodního oddělení Policie v Polici nad Metují, dále jednal s Celní správou v HK i v Náchodě, a nakonec i s krajským úřadem KHK a Správou silnic KHK v Náchodě. Podpory se mu nakonec dostalo u hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Červíčka a Údržby silnic KHK. „Přijela paní Vaněčková z Údržby silnic Královéhradeckého kraje s projektantem, který navrhne řešení. Pravděpodobně to vypadá na omezení výšky projíždějících aut pomocí nějaké brány, jako jsou třeba mýtné brány,“ řekl starosta Krtička. Jde o to, že přes hraniční přechod musí projet autobusy jezdící na lince Police n. M. – Machov – Karlów a požární technika. Ty jsou však nižší než kamiony naložené dřevem, a proto by snížení průjezdné výšky bylo řešením. Připomeňme, že na obou stranách hraničního přechodu jsou instalovány značky omezující vjezd vozidlům nad 3,5 tuny, kamiony tento zákaz však nerespektují. Namátkové kontroly policie také nejsou řešením, protože udělená bloková pokuta řidiče zřejmě netrápí. 

Kdy se Machov dočká realizace technického řešení, není jasné. Vedoucí oddělení přípravy a realizace staveb Údržby silnic KHK v Náchodě Irena Vaněčková k tomu pouze vzkázala: „Zatím je vše v rukou projektanta. Nemáme prozatím výsledek návrhů. Jakmile návrhy obdržíme, bude pan starosta informován.“

 

Datum vložení: 21. 11. 2022 14:48
Datum poslední aktualizace: 21. 11. 2022 14:55
Autor: Správce Webu